Huni Bike WebShop
×
 x 

Košarica je prazna.

STJEPAN HUNJAK

Pratite blog našeg vozača

Hunjak blog

Srijeda, 24 Srpanj 2019 11:54

Godišnji odmor s e-biciklom

Aktivne osobe žele biti aktivne i kada se odmaraju. Iako je ovaj koncept „neaktivnima“ nerazumljiv, svi koji su u prvoj skupini znaju o čemu je riječ. Aktivan se može biti na razne načine, a moj najdraži je dakako bicikl. On mi omogućava da istražim sve one sakrivene ljepote područja u kojem se odmaram na najneposredniji način i dovoljno sam autonoman da bez problema mogu prevaliti i veće udaljenosti u kratkom vremenu.

Ove sam godine za odmor odabrao e-bike kako bi ga testirao, upoznao i na kraju donio i zaključak o ovoj vrsti bicikla. Testni bicikl je bio Haibike SDURO FullSeven 8.0 s Yamaha motorom i baterijom od 500W. Ovaj model ima kotače od 27.5“, Schwalbe Nobby Nic Plus Size gume koje su se pokazale odličnima na svim vrstama terena, a genijalna mogućnost podizanja i spuštanja sjedala (Dropper Seatpost) tijekom vožnje dodatna je nevjerojatno korisna pogodnost.

Ovaj bicikl ima naravno i nešto veću masu od klasičnih bicikala tako da je i za njegov transport potrebno obratiti pažnju na kvalitetno i sigurno rješenje. Za transport sam koristio TreeFrog Elite 1 nosač bicikala koji se pokazao izvrsnim odabirom. Kod korištenja ovog nosača samo se potrebno držati uputstva za upotrebu i bez ikakvog čete problema za nekoliko minuta na svom automobilu imati kvalitetan i siguran sistem za prijevoz vašeg dvokotačca. Vjerujem da ne moram posebno skretati pozornost na atraktivnost ovih nosača i činjenicu da ni oni nisu predviđeni za vožnju utrka po autocesti.

Dio koji nikako ne smijem zaboraviti napomenuti se odnosi na tlak guma na vašem biciklu. Dakle, obavezno prilagodite tlak guma terenu na koji ste stigli jer eto autor ovog teksta je na vlastitoj koži iskusio kako je malo potrebno da prvog dana, na prvom spustu u drugom ili trećem zavoju izgubite „tlo“ pod prvim kotačem i …. Znate već :P Na sreću zahvaljujući iskustvu i tjelesnoj kondiciji odmor mi nije tada završio hospitalizacijom ali sam svako malo imao bolan podsjetnik na početničku grešku koju sam napravio.

Odmor sam proveo na otoku Krku. Ove sam godine u biti nastavio istraživanja od prošle godine tako da sam već bio upoznat sa „biciklističkim stanjem“ otoka. Krk ima označene mnoge biciklističke staze, Ja sam vozio one koje su imale više off road etapa ali susretao sam mnogo biciklista na cestovnim biciklima što znači da i za njih ima interesantnih ruta. Same ceste nemaju biciklističke staze, a kronični manjak kulture za volanom i nebriga za druge sudionike u prometu vidljiv je i ovdje u čemu prednjače vozila s RI i ZG registarskim tablicama. Informacije o biciklističkim rutama su dosta zastarjele u načinu prezentacije, ponekad netočne i neupotrebljive za „prave“ bicikliste i više su orijentirane za vikend vozače i mobitele. Postoji i aplikacija koju nisam isprobao jer nikada ne koristim telefon na biciklu nego se služim Garmin navigacijama za koje nema ni jedne rute (ili su dobro sakrivene za download).

Uglavnom, ako krenete nekom od mnogobrojnih ruta dovoljno je da pratite znakove za skretanja i ne biste trebali imati nikakvih problema. A te su rute doista prekrasne. Od vožnje uz more prepuno strmih, prekrasnih uvala, preko puteljaka koji vijugaju između polja i suhozida do prekrasnih šuma i makije. Naravno, rute vode od gradića do gradića, a iako sam više ljubitelj prirode gradovi i mjesta na Krku su me doista zadivili svojim povijesnim jezgrama. Istraživanje raznih crkvica, ostataka rimskih vila i napuštenih sela za mene su bili mamac zbog kojeg sam svakodnevno na e-biciklu provodio po nekoliko sati. Prava je šteta što ni jedan fotografija niti film ne mogu kvalitetno dočarati ugođaj, mirise i zvukove kojima ste okruženi. Naravno, jedini način je da i sami to odvozite i doživite. Prekrasno!

Prošle sam godine Krk istraživao na svojem „klasičnom“ MTB-u Haibike Greed tako da sam namjerno odvozio i neke prošlogodišnje rute kako bi mogao usporediti s vožnjom na električnom biciklu i iskreno sam i sam ostao iznenađen zaključkom koji se sam nametnuo. Vožnja s e-bajkom je imala sve ono zbog čega volim biciklirati no bilo je zabavnije. Puno zabavnije! Naime, na e-bajku sam bio „slobodniji“ jer osim što je bio fully s deeeebelim gumama koje prelaze prepreke bez problema i drže te na stazi (jednom dok ih primjereno napumpaš), elektromotor koji je tu da ti pomaže to radi besprijekorno dobro i omogućava ti da bez razmišljanja istražiš sve one spustove i uspone koje bi s klasičnim biciklom ipak dva puta promislio prije izvedbe. 500W baterija mi je davala autonomiju toliku da sam nakon dva dana i prestao pratiti njeno stanje jer je izdržala i najduže i najnapornije staze s 1/3 kapaciteta na kraju. Modovi korištenja su bili vrlo različiti, a ponekad sam iz radoznalosti sve ostavio na najjače i opet sam bez problema prelazio više od 70 km uz 700mnv i moju „skromnu“ težinu od 100-njak kg. Koristite li elektriku pametno, vozit ćete se cijeli dan bez problema. Na Krku istina nisam nigdje vidio mjesta za punjenje električnih bicikala ali sam siguran da će i ona biti postavljena uskoro s obzirom na to da sam sretao začuđujuće veliki broj e-biciklista po otoku.

Nakon odmora provedenog s električnim biciklom moram priznati da sam ostao ugodno iznenađen praktičnošću ovog prometala ? Zadržao je svu draž biciklizma uz dodatak opuštenosti jer se manje fizički umorite i mogućnosti da uz pomoć elektromotora odpedalirate dalje i posjetite više mjesta, ruta, šuma, gradova i svega što vas interesira. Za sportske izazove ostaje klasičan MTB iako i sportska komponenta e-bikea nije zanemariva jer ipak trebate 20 i nešto kilograma kontrolirati, a sve iznad 25 km/h je daleko napornije nego kod običnog bicikla.

Na pitanje: Bicikl ili e-bike? Jedini pošteni odgovor bi bio oba! To su dva različita, a opet na svoj način vrlo slična svijeta i bila bi prava šteta ako imate priliku ne koristiti najbolje iz oba.

Vožnje biciklom i električnim biciklom po Krku doista su prekrasan doživljaj, a njegova blizina i prometna povezanost ga čine odličnom biciklističkom destinacijom. Nadam se da ću imati vremena da posjetim Krk zimi pa da isprobam zimsku vožnju kada sunce ne peče, gužve po otok nestanu i ostanete samo vi i priroda… Njam!

Video sadržaj

×

TOP