Lapierre CrossHill 5.0 je bio testni bicikl kojim sam krenuo u avanturu upoznavanja gravel bicikla i njihovih mogućnosti. Za početak vožnje sam odabrao asfaltiranu cestu kako bih se upoznao s geometrijom bicikla, kako mi leži, da podesim visinu sica, upoznam se s voznim karakteristikama i vidim kako se ponaša u zavojima i sl. Ovaj je model opremljen daljinskim podešavanjem visine sjedala što je doista odlična stvar jer u sekundi (tijekom vožnje) možete prilagoditi zavisno od terena, nagiba i drugih parametara.Dakle, krenuo sam i već u narednu minutu-dvije sic je bio optimalno podešen po visini. Široki mi se volan odmah strašno dopao. Doslovno ljubav na prvi… kilometar! Mjesto za odmor dlanova je također jako široko i udobno i grudni mi je koš (disanje) bio doista „udobno smješten“ kao na MTB-u.
Nakon prvih desetak kilometara i provjere svih sistema i pozicija krenulo je ozbiljno pedaliranje. WTB gume sam napumpao na 4.2 bara, a prerađene su na tubeless sistem tako da se daju voziti i na prilično niskim pritiscima. Postizanje 35 km/h nije nikakav problem (ide i na više ali nisam pretjerivao) više sam se posvetio upijanju dojmova. Jako udobna vožnja po hrvatskom asfaltu punom rupa i neravnina. Daleko udobnije od cestovnog bicikla i tu sam negdje ustvrdio da je to super ali da to treba razvaliti off roadu.
S asfalta sam pri brzini od 30-ak km/h direktno prešao na makadam. Tranzicija je protekla bez problema i opet me ugodno iznenadilo kako se bicikl ponašao i vozio. Bez ikakvog problema pri upravljanju ili pedaliranju ovaj je ljepotan počeo pokazivati svoje off road lice koje mi se svakim kilometrom sve više sviđalo. 28“ kotači su dovoljno veliki da apsorbiraju većinu neravnina, gume su dovoljno široke i mekane da vam ne popadaju plombe, a već spomenuti široki volan sada pri upravljanju dolazi do punog izražaja. Omjer brzina je pogođen perfektno i nemate problema s nedostatkom odabira. Testiranje po makadamu sam obavio i bilo je vrijeme da ljepotanu pokažemo malo blata i trave (svaki pravi MTB biker koji drži do sebe uvijek ima „na lageru“ blatnu stazu koju koristimo za osvježenje tijekom vrućih ljeta).
Par opreznih prelazaka preko trave i blata iz trake u traku i CrossHill 5.0 me doista oduševio! Stabilno, mirno, bez proklizavanja i sličnih akrobacija ovaj je bicikl podržavao svaku moju zamisao. Na kraju sam otišao i na nekoliko uspona na kojim je tucano kamenje prilične veličine no ni tu nije bilo nikakvih problema. I došlo je vrijeme za uživanje u ovom biciklu na max!
Staza pored rijeke Mure je idealno mjesto za putovanje ovakvim tipom bicikla. Makadam, trava, zemljani i poljski putevi uz malo (ili više) asfalta idealno su okruženje za gravel bicikl (po mom sudu) iako mislim da je moguće s njime odvoziti i zahtjevnije MTB ture. Potpuno opušten prevalio sam 50-ak kilometara kao od šale u nedjeljno jutro, a kad je poljskih puteva nestalo povratak do kuće asfaltom je bio doista udoban i brz. Jako brz!
Naravno, nije ovo MTB ali nije ni cestovni bicikl (to obavezno zapamtite). Ovo je gravel bicikl i definitivno ima svoju svrhu postojanja te sam siguran da će pronaći puno biciklista kojim upravo treba ovako svestrani brzi bicikl za prelaženje raznih vrsta terena vrlo brzo. Iako sam mislio da će off road bicikl biti nestabilan i neudoban Lapierre CrossHill 5.0 me je uvjerio da to ne mora biti tako. Kad bih morao na put oko svijeta odabrao bih upravo ovaj tip bicikla!
Gravel bicikli uzimaju iz oba svijeta najbolje karakteristike uz minimum kompromisa ih objedinjuju u doista prekrasan paket za aktivne ljude koji žele istražiti svijet oko sebe.